roland-eden.reismee.nl

De terugreis

We zitten nu op het vliegveld te wachten tot het tijd is om richting vliegtuig te gaan (en er is dus Wi-Fi). We zijn ingecheckt (stoelen op rij 45) en ook begrepen dat we al beginnen met 30 minuten vertraging, maar daar zal het wel niet bij blijven (dat doet het meestal niet).

Vanmorgen om 8.20 uur wakker geworden van de rekening die onder de deur doorgeschoven werd. Natuurlijk was de rekening niet correct (2 nachten parkeren i.p.v. 1 nacht, dus naar beneden om het te laten corrigeren). Toen Eden wakker was de tassen in gaan pakken (eerst helemaal uitpakken). Omdat Eden's tas een stuk kleiner is, moeten in zijn tas de zwaardere spullen, om ze toch ongeveer even zwaar te maken in geval mijn tas over de 23 kilo zou komen (Uiteindelijk was Eden's tas 14.7 kilo en mijn tas 21.8 kilo).

Rond 11.00 uur naar het Café om nog even wat te eten,aangezien we op een industrie-terrein bij het vliegveld zitten en we geen zin hebben om weer naar Burger King, etc. te gaan. Eden neemt het All-day breakfast en laat het (Duitse) serveerstertje nog een keer teruggaan omdat ze de dooiers niet meegebakken hebben en je dan zo'n vies loop-ei krijgt. Ik had een Soup & Sand, een kippensoep met een kaastosti. Hete thee voor mij en melk voor Eden, die ook warm bleek te zijn. Kosten: $45.

Gedoucht en de laatste spullen ingepakt. Eden's tas scheurt een beetje langs de rits, dus ik hoop dat die heel in Düsseldorf aankomt. Om 13.00 uur uitgecheckt en met de hotel-shuttle naar het vliegveld gebracht. Ondanks dat we erg vroeg waren (4 uur voordat de vlucht gaat) staat er al een flinke rij en is men al aan het inchecken. Zoals gezegd komen we op rij 45 uit, wederom in de staart van het vliegtuig, maar wel in het deel waar de stoelen 2-4-2 gaan. Nog een rondje langs de shops om de vergeten dingen te zoeken/kopen en de laatste dollars op te maken.

Het opmaken van de laatste dollars is geen probleem, wel het vinden van de dingen die we vergeten zijn. Wederom valt me op dat wij met Schipholveel uitgebreidere shopmogelijkheden hebben, dan op de Amerikaanse vliegvelden. Inmiddels is onze vlucht vertraagd tot 18.45 uur (dus een uur vertraging) en uiteindelijk wordt het 1.5 uur vertraging.Als we in het vliegtuig zitten, wordt gezegd dat 1 van de 3 accu's vervangen moest worden en datdat de reden va de vertraging is. Echter, we zagen het vliegtuig pas om 16.50 uur binnenkomen, en aangezien het dezelfdevlucht van Düsseldorf naar L.A. is als wij 4 weken eerder hadden (en wij landden toenrond 15.30 uur), lijkt de vertraging al eerder opgelopen. Maar goed, alshet boarden eenmaal kan beginnen, gaat het snel en zijn we ook snel op weg.

De vlucht is lang,ik heb amper geslapen (Eden heeft nog wel 2 à 3 uur geslapen) en m.n. de laatste 2 uur duurden erg lang. We landen om 14.25 uur (NL-tijd) en we hebben dus uiteindelijk een vertraging van 50 minuten. De paspoortcontrole en het ophalen van de bagage gaat heel snel en zo gauw we naar buiten lopen, zien we onze liefies staan. Bij het weerzien realiseer ik me hoeveel ik ze gemist heb (misschien niet aan willen denken tijdens de vakantie). We lopen naar onze zilveren bolide (helaas wel 120 pk minder

Undecided
) en rijden naar Rotterdam. Gelukkig onderweg een paar ouderwetse Nederlandse files/oponthoud, zodat we uiteindelijk om 17.35 uur de Breedveldsingel op draaien. We zijn weer thuis.

Dit was de reisblog van Roland en Eden voor onze reis naar het zuidwesten van de USA. Het was erg leuk om deze reisblog bij te houden en wil jullie dan ook allemaal bedanken voor jullie enthousiaste reacties. Die hebben zeker ertoe bijgedragen dat ik ook op de momenten dat ik wat minder zin had om te schrijven, toch achter de laptop ging zitten en begon te schrijven, de foto's uit te zoeken, de foto's te verkleinen, etc. Dank jullie wel en op naar de volgende reisblog (maar niet van mij) !

Monique

Meteen na het opstaan op internet gezocht naar vluchtinformatie. Volgens een site HelloFlight.com duurt de reis 10 uur (volgens jullie schema-informatie bijna 11 uur) dus daar lopen we al weer een uurtje op de vertraging in. Jullie geschatte aankomsttijd is 14:07 uur. Daar gaan we voorlopig dan maar vanuit en vertrekken op tijd. Als het later wordt, vermaken we ons vast wel op het vliegveld. Er is een H&M dus Luan is wel eventjes zoet :-). Jullie moeten nu nog 6 uur en 4 minuten vliegen en zitten nu net voorbij Toronto.
This was your catain speaking :-)