roland-eden.reismee.nl

San Francisco - Concord

Een rustig dagje vandaag. Om 7.15 uur wakker van de buren die weer aan het goedmaken waren, wat ze gisteravond laat ‘kapot' gemaakt hadden. Geschoren, gedoucht en email/reisblog gecheckt. Eden om 8.40 uur wakker gemaakt. Monique belde rond 9.00 uur om te feliciteren met ons 15-jarigsamen zijnen iedereen heeft elkaar even gesproken. Luan begint ons nu echt te missen, maar gaf tegelijkertijd ook aan dat ze de reisblog niet meer las...

Na het telefoontje ontbeten bij rond het zwembad. Het viel me nu ook op dat huisdieren blijkbaar toegestaan waren, want iemand liet zijn hond op het grasveldje (en dus voor alle ontbijters om te zien) schijten. Bij navraag bleken huisdieren vanaf 1 januari 2010 toegestaan, maar het is niet de bedoeling om ze op het grasveldje uit te laten. Het ligt natuurlijk ook niet aan het motel (alhoewel ik er wel rekening bij het boeken mee houdt), maar aan die hondenbezitster. Na het ontbijt de tassen en de auto ingepakt, dak omlaag en op pad.

Eerst Lombard St. (steil, dat is pas een hellingproef!!) op en vervolgens het ‘Crooked Street'-deel weer af. Eden was weer naar beneden gerend om foto's te maken. Vervolgens door de wijk/park Presidio gereden alvorens de Golden Gate Bridge over te rijden. Het was nu flink bewolkt in tegenstelling tot afgelopen woensdag, toen we daar de eerste keer waren. Gestopt bij het Vista Point en gelukkig snel een parkeerplaatsje gevonden, want het was al erg druk (voor veel latino's lijkt dit wel een dagje uit). Tot halverwege de brug gelopen en bij de eerste pijler liepen we boven een echte‘crime scene', want onderaan de pijler, tussen de stenen, lag een lijk. Er was al politie, etc. bij en ze waren aan het kijken hoe ze hem het beste weg konden krijgen. Via de zoom van de camera leek het een oudere man (hobo ?) te zijn.

Na het bezoek aan de Golden Gate Bridge (gedeeltelijk) langs de baai naar Concord gereden. Nog even gestopt bij de gevangenis van San Quentin (voor de Johnny Cash-kenners). Zo gauw we bij de baai weg waren, schoot de temperatuur 30/16 graden omhoog, van 58/15 gradenin San Francisco naar 88/31 graden in Concord.

In Concord langs ons Best Western motel doorgereden naarhet Sleep Train Pavilion, waar vanavond Cinderella en The Scorpions zullen optreden. Op de weg terug naar het motel nog even gestopt bij Subway voor een verlate lunch. In het motel om een rustige kamer gevraagd. Dat kon ze niet beloven, want het motel is helemaal uitverkocht i.v.m. het concert, maar als er problemen waren, hadden ze 's nachts beveiliging. Het zal mij benieuwen, we hebbenkamer (# 145) op de onderste verdieping, het verst van het zwembad, maar dat zal eerder met mijn ‘rate' ($39 !) te maken hebben, dan met mijn vraag om rust. De bovenburen stampen er in ieder gevallustig op los.

Ik werk alvast aan de reisblog en Eden gaat (even) zwemmen. Ik plaats de reisblog maarmeteen, omdat ik niet denk dat ik vanavond na het concert nog puf heb. Ik merk dat het Wi-Fi-signaal in de kamer zwak is, dus wellicht zal het me niet lukken om het verhaal en/of foto's te plaatsen. Tot morgen.