roland-eden.reismee.nl

San Francisco - dag 3

Vanmorgen om 7.10 uur wakker (maar wel pas om 0.35 uur mijn boek dicht gedaan), opgestaan en gedoucht. Vervolgens Eden wakker gemaakt om de (laatste) was te gaan doen. De wasserij zit 4 blocks verderop. Terwijl de was draaide nog een interessant verhaal in Rolling Stone Magazine gelezen over de totstandkoming van Exile on Main St. (van de Rolling Stones). Hoe je het wendt of keert, de was wordt toch niet echt schoon in die wasserijen (vlekken gaan er niet uit en de witte was wordt grauw). Misschien alle was op heet doen ?

Terug in het hotel ontbeten, de was uitgepakt en email/reisblog en bioscooptijden gecheckt (14.35 en 17.05 uur voor Toy Story 3). Vervolgens met bus 30 weer naar Union Sq. Op zoek naar honkbalschoenen voor Luan. Het blijft toch vreemd dat je geen honkbalschoenen in FootLocker of de specifieke Nike of Adidas winkels kunt kopen. Enige alternatief, weer met bus 14 naar Sports Authority. De vorige keer hadden we gezien dat bus 14 vlakbij de winkel stopt, dus nu bleven we een stop langer zitten, maar de buschauffeur stopte niet bij de volgende stop. En toen hij ook de volgende stop ook oversloeg, sprak ik hem daarop aan om als antwoord te krijgen dat we in bus 14L (Limited) zaten en dat die niet overal stopt. Over met de mond vol tanden gesproken...

De bus stopte uiteindelijk bij 16th St. (we moesten op 13th St. zijn) en teruggelopen door een half ghetto (nee, geen fijne buurt daar). In Sports Authority hadden ze gelukkig honkbalschoenen en Eden heeft nog een gymbroek gekocht.

Het was inmiddels 13.00 uur geweest, mooi op tijd om terug naar de stad en de bioscoop te gaan. Op dat moment realiseerde ik me dat ik mijn bril vergeten was en dat we terug naar het hotel moesten (dan de film van 17.05 uur maar). Bus 47 bracht ons weer in de buurt van het hotel. Bij een diner nog omeletjes gegeten met hete thee en melk. Aangezien de lucht inmiddels opgetrokken was en we in de buurt van het ‘crooked street'-deel van Lombart St. waren, besloten we daar even te gaan kijken/foto's maken. Dit moeten de steilste straten van San Francisco zijn. We waren niet alleen, er stonden wel 60-70 auto's in de rij om Lombard St. af te rijden. Na het beklimmen van de heuvels kwamen we boven aan het ‘crooked street'-deel van Lombart St. uit. Eden is nog even Lombart St. afgelopen (en weer opgelopen) om van onderaf foto's te maken.

Terug in het hotel mijn email gecheckt en zag dat Monique mij precies om 15.00 uur (0.00 uur NL-tijd) een mailtje had gestuurd om me te feliciteren met ons 15-jarige samenzijn (1 augustus 1995, ik weet het nog goed...).

Om 16.00 uur weer richting bus 30 om naar het centrum te gaan voor de bioscoop. Het was bijzonder druk in de bus en bijzonder druk onderweg, m.n. in Chinatown. Tegen 17.00 uur stapten we in de buurt van de bioscoop uit. Na het kopen van de 2 kaartjes voor Toy Story 3 in ouderwets 2D ($19) en een large popcorn, large sprite en large cherry coke (elk zeker ruim een liter) naar zaal 2. Een vrij kleine zaal die goed vol zat. Het eerste dat opviel is dat veel mensen zeer kleine kinderen (baby's en peuters) bij zich hadden. Gelukkig geen last van gehad tijdens de film, want als de kinderen lastig waren, namen de ouders de kinderen naar buiten de zaal (kom daar in NL maar eens om). Toy Story 3 was een waardig vervolg op Toy Story 1 & 2, maar gezien de uitstekende recensies (De Volkskrant - 5 sterren) had ik er toch meer van verwacht.

Na de film nog even in het Metreon-pand rond gelopen. Buiten was een park dat ik herkende van de laatste keer, omdat we daar toen hebben gewacht totdat we naar het vliegveld gingen om terug naar NL te vliegen. We hebben een dia van Eden die door dat park rondrent en nu liet ik hem hetzelfde doen voor een digitale foto.

Vervolgens nog een rondje door downtown San Francisco gelopen en wat foto's gemaakt. Na al het vette eten van de afgelopen dagen op zoek naar een McD waar we een salade en een fruit-smoothie wilden eten. De eerste McD ging net dicht toen we binnen stonden (we konden de frites die nog over waren,kopen, maar verder niets) en bij de 2e was het bijzonder druk, maar toch maar gedaan. Tafeltje gedeeld met een spaans-sprekend stel.

Gelukkig stopte bus 30één block verderop, maar eerst een wachttijd van 16 minuten, toen die bij 8 minuten was, veranderde het in 22 minuten en toen dat bij 7 minuten was, veranderde het naar 47 minuten. Op het moment dat we op zoek waren naar (de weinige) alternatieven, kwam toch bus 30 aangereden. Uiteindelijk bijna 1½ uur over gedaan om bij het hotel te komen.

Morgen staan we rustig op, rijden we nog een rondje door SF en wellicht nog een keer over de Golden Gate Bridge om nu bij het lage viewpoint te stoppen en over de brug te lopen. Daarnaast een rondje langs de baai om uiteindelijk in Concord, CA.(eigenlijk een voorstad van SF) uit te komen voor het concert van Cinderella/Scorpions. We hebben een overnachting geboekt in Concord, CA.