roland-eden.reismee.nl

Sequoia NP en Santa Cruz

De bediening in het restaurant was redelijk traag gisteravond, dus ik had tijd om de reisblog en foto's up te loaden. Het eten was niets bijzonders: Southern Fried Chicken voor mij en Pasta Marinara met meatballs voor Eden, aangevuld met Bud Light en cola. $61 alstublieft. Aangezien er buiten 2 bedden en een tafel/stoel niets in de ‘rustic cabin' staat is, het al vroeg tanden poetsen en onder de wol (21.45 uur).

Niet zo heel goed geslapen, omdat ik midden in de nacht iets linksonder mijn bed hoorde. Ik kon van het geluid niet opmaken of het geluid nu van buiten kwam of van onder mijn bed. Ik heb ook maar niet meer gekeken onder mijn bed, voor het geval ik daar iets zou vinden, dat ik helemaal niet zou willen vinden. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen. Vanmorgen ging om 5.45 uur de wekker. Na het wassen/tandenpoetsen, zag ik dat er linksonder de cabin (en dus onder mijn bed) een gat gegraven was...

Besloten om toch de Generals Highway naar de grootste boom (General Sherman) uit Sequoia NP te rijden. Deze staat in het Giant Sequoia Forest, dus slaan we 2 vliegen in 1 klap. Ook is dan het nut om nog verder door naar het zuiden via die zigzag-weg te rijden (om het Giant Sequoia Forest) er niet meer. Dus we rijden de 30 mijl heen, bekijken de bomen en rijden de 30 mijl weer terug en verlaten Sequoia NP via de noordelijke uitgang, ongeveer op de hoogte van Santa Cruz.

Ik heb de afgelopen dagen hier regelmatig verhaald over de warmterecords die verbroken zijn, maar op weg naar General Sherman is ook het kouderecord verbroken: 41/5 graden. Nu heb ik het helemaal niet snel koud, maar 5 graden, terwijl je in je korte broek en t-shirtje in een Ford Mustangconvertible (natuurlijk met het dak open, waarom heb je anders een convertible ?) zit, die zo'n 80 km/uur gaat, is dat toch wel koud !

Om 7.15 uur waren we bij General Sherman en we waren de eersten. Sterker nog in die 45 minuten dat we daar geweest zijn, hebben we niemand gezien. Dus rustig rond kunnen kijken en foto's kunnen maken van deze grootste (qua volume) boom ter wereld. Doorsnede 11,5 meter, omtrek 31 meter. Het is niet te bevatten hoe groot die bomen zijn. Geen spijt van het vroege opstaan en het bekijken van deze reus.

Rond 9.00 uur Sequoia NP verlaten richting Fresno, CA. Eigenlijk hoefde we alleen maar naar het westen te rijden, maar van oost naar west gaat (op die hoogte) geen snelweg in California. We hebben dus de hele dag op b-wegen gereden, alhoewel dat ook een relatief begrip is. Op het ene moment is het een 3-baans brede snelweg en het volgende moment een krappe 1-baans slingerweg door de bergen. De weg ging vooral door (citrus)vruchten- en knoflookplantages. Overal kraampjes langs de weg diefruit, noten en knoflook verkochten. De hele dag is het heerlijk koel geweest, ca. 77/25 graden, dus ook de hele dag met het dak naar beneden, en Eden zelfs een tijdje zonder t-shirt (en dat zie je nu ook

Cool
). Behalve dat het rijden zonder dak een stuk koeler is, ruik je ook veel meer. In Sequoia de dennengeuren en vandaag vooral de knoflook.

Onderweg nog ontbeten bij Subway (Eden wil niets anders) en 's middags nog even gestopt bij een Wal-Mart. De KISS-schoolspullen zijn nog altijd niet binnen. Nog even en dan zijn wij alweer in Nederland, maar ook de Amerikanen weer op school. Daar zal KISS niet blij mee zijn. Ik zal van de week nog eens kijken in San Francisco of anders in L.A.

Rond 15.30 uur waren we in Santa Cruz en het motel (Continental Inn) was snel gevonden. Het inchecken was ook geen probleem en we hebben een mooie kamer op de bovenste verdieping (243). Bij het indraaien op de parkeerplaats schaafde ik nog even de rechtervoorkant van onze hemels-/hel-/korenblauwe bolide langs een muur. Balen, een flinke schaafplek, dat heeft die niet verdiend na al zijn goede werk. Als het goed is, ishet wel allemaal verzekerd.

Nadat we de tassen op onze kamer gezet hebben, zijn we meteen naar het strand gelopen. 6 blocks moet te doen zijn, maar zoals altijd viel de afstand toch wel een beetje tegen (vooral terug). Santa Cruz heeft een pretparkje (Santa Cruz Boardwalk) aan het strand. Het idee was om eerst even te gaan zwemmen in de oceaan, dan terug naar het hotel om te douchen/op te frissen en dan naar de Santa Cruz Boardwalk. Gezien het eind lopen en de drukte al op de boardwalk, besluiten we wat langer op het strand te blijven liggen en voordat we naar huis gaan de boardwalk te doen. Op maandag en dinsdag zijn na 17.00 uur nl. alle attracties, alle frisdrank en alle hotdogs slechts $1 (excl. tax, dat dan wel weer).

Santa Cruz heeft een breed strand en het heeft iets heel erg 'Amerikaanse film-achtig' om een pretpark vanaf het strand te kunnen zien. De oceaan is koud en er staat sowieso een stevige wind. De Amerikanen wagen zich alleen op het strand met een lange broek en vest. Je kunt de Europeanen er zo uithalen, zij zwemmen en liggen in hun zwembroek op het strand.

Rond 17.45 uur maakt Eden alvast een rondje op de boardwalk en draait vast een proefrondje in de Double Shot (een paal van een meter 40-50 meterwaar stoeltjes aanhangen die dan in vrije val naar beneden vallen en dat dan 2x achterelkaar (double shot ?)). Om 18.30 uur loop ik mee. Eden maakt zijn tickets op in een achtbaan (The Giant Dipper) en een spookhuis. We eten nog een paar hotdogs, lopen een rondje over de boardwalk en vervolgens terug naar het motel waar we douchen, de reisblog schrijven (FIFA09 spelen) en foto's uploaden.

Morgen gaan we naar San Francisco, waar we 4 nachten blijven. Aangezien het maar een korte rit is (ca. 75 mijl), kunnen we morgen relaxed opstaan (zonder wekker) en ontbijten. Mogelijk dat we nog de 17 scenic mile drive doen, maar dat zien we morgen wel.

Reacties

Reacties

Ronald

Goh, deze keer geen buren die je rust verstoren, nu weer 'ander gedierte'... don't let bed bugs bite you!
Aaaah, zonde man, van die mooie hemels-/hel-/korenblauwe convertable!! Nou ja, vanaf nu alleen nog maar foto's maken vanaf linkerzijde :-))
BTW, jullie hebben me zo lekker zitten maken met die Subways (ook een favoriet van Anouk en mij destijds - mede omdat je daar nog broodjes zonder overmatige caloriën kunt bestellen - mist je daar voor in bent, calorie-rijke sandwiches hebben ze (uiteraard!) ook :-) dat ik er afgelopen weekend ook maar 1 gegeten heb... de Amerikaanse droom kwam direct weer bovendrijven... haha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!