roland-eden.reismee.nl

Las Vegas - dag 2

Gisteravond rond 23.30 uur gaan slapen. Eén keer wakker geworden vangeschreeuw in gang. Uitgeslapen tot 8.00 uur. Geschoren, gedoucht en aangekleed. Beneden in het hotel merk je al dat het weekend begint te worden. Het is een stuk drukker dan de 2 dagen er voor. Vandaag staan de was en de Las Vegas Outlet Stores op het programma. De Outlet Stores zijn vrij dichtbij het hotel, maar als wij er om 9.15 uur zijn, zijn de winkels nog dicht. Ze gaan pas om 10.00 uur open.

Dan maar op zoek naar een wasserij. Op goed geluk rijden we het westen van Las Vegas in en na een paar mijl zien we een wasserij bij 1 van de vele 1000-en kleine bedrijventerreintjes. Het is een mooie, moderne wasserij met een aardige mevrouw, die meteen naar ons toekwam en de verschillende machines uitlegde. Ik had nog even mijn eigen Nick Kamen-momentje (voor degenen die nog weten wie hij is), toen ik mijn shirt uittrok en in de was deed, maar geen zwoele dame in de buurt (alhoewel Nick Kamen zijn 501 uittrok, maar misschien zit daar het verschil). Na ruim een uur was de was gedaan en gedroogd.

Op de (lange) weg naar de wasserij zagen we ook een Starbucks, dus hetzelfde recept als gisteren: ontbijten bij Starbucks (turkey-sandwich, cheese bagel, blueberry muffin, pumpkin bread, een hete (!) thee en jus d'orange) en ondertussen even internetten. Niet alleen heb ik de reisblog ge-upload, email, reisblog en nieuws gecheckt, maar meteen ook even gekeken voor kaartjes voor het concert van Pat Benatar en Reo Speedwagon van vanavond. Zo te zien waren en nog genoeg kaartjes te krijgen, dus evt. ook 's avonds aan de zaal. Niet meteen besteld, omdat ik ook nog aan de uitvoering van Sgt. Pepper's Lonely Heartclub Band door Cheap Trick in het Paris Hotel loop te denken. Dit vind ik eigenlijk interessanter dan Pat Benatar. Alleen zijn de kaartjes voor zo'n Vegas-show erg duur. Voor Cheap Trick is het goedkoopste kaartje $65 en dat loopt dan op tot $250. Er is een ticketbureau (Tix4Tonight) dat op de dag van de show kaarten voor de helft van de prijs aanbiedt en dat bureau zit in 1 van de naastgelegen hotels. Daar wil ik sowieso eerst nog even kijken.

Na het late ontbijt/vroege lunch terug naar de Las Vegas Outlet Stores, die inmiddels open zijn en het flink druk hebben. We gaan voornamelijk voor Eden naar deze Outlet Stores, omdat hij zowel nieuwe baseball- als gymschoenen (met lichte zolen) nodig heeft. In de Nike-store vinden we de baseballschoenen en in de Reebok-store de gymschoenen. Meteen ook gekeken voor het wensenlijstje van Monique en Luan (honkbalhandschoen, knuppel en handschoentjes), maar niet gevonden bij die specifieke merkenwinkels, en een generieke sportwinkel was er niet. Voor mijzelf nog even de Vans-store ingelopen en een paar KISS-Vans gekocht, die toevallig in de aanbieding waren ($20 in plaats van de $75 die ze normaliter kosten).

Na het shoppen terug naar het hotel, waar de parkeergarage al aardig vol stond en dat is meteen ook een beetje het probleem om 's avonds nog weg te gaan (bijv. naar de Drive-In bioscoop of The Strip). Zeker in het weekend staat rond 20.00 uur de parkeergarage van het hotel al helemaal vol (vanuit onze hotelkamer kijk je uit op de parkeergarage), dus als je 's avonds weggaat, ben ik bang dat je bij terugkomst je auto niet meer kwijtraakt. Tja, en dan...

De gekochte spullen in de hotelkamer gezet en naar het ticketbureau gelopen. Er waren nog kaarten voor Cheap Trick verkrijgbaar, voor zowel vanavond (vrijdag) als morgenavond (zaterdag). Gekozen voor de zaterdag, zodat we nog wat tijd hebben om uit te zoeken hoe bij het Paris Hotel te komen, zonder de auto te gebruiken (zie probleemstelling hierboven). De goedkopere kaarten waren $28 per stuk, met alle kosten, belasting, etc. moest ik toch nog $74.40 voor 2 kaarten afrekenen. De kaarten moeten we morgen uiterlijk een uur voor de voorstelling ophalen bij het theater in het Paris Hotel. Dus we gaan naar Cheap Trick, mijn eerste concert in de USA !

Nog even Fruit Smoothies en Big Mac's gehaald bij de McD. Eden is gaan zwemmen in zwembad van het hotel (met de glijbaan door de haaientank), terwijl ik Wall Street op tv heb gekeken. De film duurde ruim 3.5 uur met al die (dezelfde) reclames. Ik kan me niet voorstellen dat er een Amerikaan is die zo zijn filmpjes bekijkt (of zouden ze er aan gewend zijn ?).

Om 20.30 uur nog even naar buiten om foto's te maken op Fremont Street. Eden had geen honger, dus het diner slaan we over. Op Fremont Street is het erg druk (weekend) en bijna elke Amerikaan is getatoeëerd en/of aangeschoten. Op de verschillende podia speelt een Pink Floyd coverband (Shine On) en is er een Elvis imitatie wedstrijd. Ook kun je trouwen of je ‘wedding vows' laten hernieuwen door de Elvis Wedding Chapel. Na een uurtje hebben we het wel gezien, kopen we nog wat te drinken en een (hete) thee bij het Starbucks-filiaal in ons hotel. Nog even zappen en dan naar bed. Morgen weer een dag, de laatste dag in Las Vegas, zoals al eerder gezegd: ik zal het niet missen.

Reacties

Reacties

Ronald

Nick Kamen...? Oh ja, haha, eh denk niet dat het verschil alleen zat in het uitrekken van z'n broek... ook iets met sixpack en zo :-)) wil niet beweren dat jij geen sixpack hebt, alleen bij hem zie je 'm iets beter :-)))
Nu ik het lees herinner ik me inderdaad weer die hitte en die zeer droge lucht. En als je dan iedere keer zo'n (thema) hotel in en uit loopt (binnen airco op standje erg hoog!) en dan weer naar buiten is de klap des te groter...
Niet alleen die Amerikanen zitten onder de tattoos, kijk eens hier in Ned. Je vraagt je nog af of er hier mensen zijn zonder die plakplaatjes?? Heb het zelf gelukkig bij 1 gehouden :-0

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!