roland-eden.reismee.nl

Las Vegas - dag 1

Las Vegas - dag 1

We hebben goed geslapen. Haast geen lawaai, hooguit iets te warm, omdat onze airco het niet super doet. Ik heb niet zo heel lang geslapen, van 23.30 tot 6.15 uur, maar Eden uit laten slapen tot 8.00 uur. Met de temperaturen hier in Las Vegas wil ik eigenlijk vooral 's morgens wat doen, maar om 8.30 uur is al 100/38 graden. Overigens is vanmiddag, is ons warmterecord alweer verbroken, het staat nu op 116/46 graden !

Vanmorgen eerst met de auto The Strip afgereden om Eden de thema-hotels te laten zien. Ook gestopt bij het Fabulous Las Vegas-bord in de buurt van het vliegveld. Moest Monique 10 jaar geleden haar leven nog wagen om over 5 banen naar de binnenberm (waar het bord op staat) te rennen, nu hebben ze een parkeer-eiland in de middenberm gemaakt.

Omdat ik gelezen heb dat Pat Benatar/Reo Speedwagon 23 juli 2010 in de buurt van het vliegveld zouden optreden, hebben we daar een rondje gereden om te zien of we de zaal konden vinden, maar dat is niet gelukt. We vonden wel een Wal-Mart (scheerschuim en drinken) en een Starbucks. Ontbeten bij Starbucks (croissants, chicken salad sandwich, jus d'orange en ice tea) om te proberen of Starbucks daadwerkelijk gratis wi-fi aanbiedt (laptop hadden we meegenomen voor het geval dat). Dat is inderdaad geen probleem en meteen onze reisblog van gisteren ge-upload.

Langs de oostkant van het centrum weer richting downtown gereden, omdat aan die kant ook de Hall of Pinball zit. Op de plek, zoals beschreven in de Lonely Planet, zat het museum niet meer, maar in de buurt van het Liberace museum. Het museum is eigenlijk een oude loods waar zo'n 250 flipperkasten staan opgesteld, aangevuld met wat oudere arcade games (Eden heeft eindelijk zijn eerste spelletje Space Invaders gespeeld). Alle flipperkasten waren speelbaar en bij de meeste flipperkasten zat een kaartje met informatie. Er stonden vele klassieke flipperkasten (Fireball, Popeye, Terminator 2, Medieval Madness, Revenge of Mars (eerste 3D-flipperkast), etc.). De oudere flipperkasten kostten $ 0.25 en de nieuwere $ 0.50 of $ 0.75 (Iron Man).

We kwamen ook nog oude bekenden tegen: de KISS- en Guns 'n Roses-flipperkasten. Natuurlijk beiden gespeeld en ik merkte dat zelfs op deze KISS-flipperkast voorzichtig was. De Guns 'n Roses-flipperkast was iets anders (voor de kenners: deze shoot ging eerst omhoog en eindigde midden achter JAM en in de animatie voor het match-getal verschenen de laatste 2 cijfers in de tepels van de juffrouw, in plaats van op een bordje voorhaar borsten zoals bij ons thuis).

Rond 14.00 uur doorgereden richting downtown, maar bleven onderweg regelmatig stoppen voor winkels (Best Buy, Target, Barnes & Nobles, Wal-Mart) waar we een paar T-shirts voor Eden en 2 cd's (Ozzy en Prince) voor mij hebben gekocht. Uiteindelijk rond 15.30 uur weer bij het hotel. Nog snel even naar McD geweest voor de Real Fruit Smoothies voordat we naar de kamer gingen om wat bij te komen. Zoals gezegd is het nu 116/46 graden, eigenlijk veel te warm om wat buiten te doen.

Opgefrist in het hotel en op bed in slaap gevallen. Eden maakte me om 20.00 uur wakker met de vraag of we nog gingen eten. Gegeten bij het ‘all you can eat'-buffet van het hotel ($17.99 p.p. incl. drinken, excl. tip). Er was van alles: asian (sushi, stir fry), italian (macaroni, pizza, meatballs), american (roast beef, baby ribs, turkey), mexican (taco's), soep, salades en dessert (soesjes, ijs(jes), taarten). Jaja, teveel gegeten.

Rond 22.15 uur weer op de hotelkamer, nog even gezapt en gelezen. Eigenlijk veel te vroeg ‘for Vegas'. Ook na mijn eerste volle dag in Las Vegas ben ik er nog niet van overtuigd. Misschien dat ik een keer zonder kinderen moet gaan, zodat ik ook wat van het ‘adult entertainment' kan meemaken, en dan bedoel ik zeker niet alleen het gokken...

O ja, vandaag kreeg ik de eerste afmelding van de mailinglist (nee, ik noem geen namen

Wink
). Ik hoop maar niet dat het door mijn verhalen komt, maar door evt. mailtjes, spam, etc. In een aantal reacties lees ik dat meerdere mensen (zeer) binnenkort op vakantie gaan. Fijne vakantie iedereen en stuur me het email-adres van jullie reisblogs
Laughing
. Monique en Luan komen zaterdag juist weer terug van vakantie en wij gaan hier nog een kleine 2 weken door. Er is nog genoeg te zien/doen. Tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

Monique

Hehe, we zijn weer thuis en kunnen eindelijk weer meegenieten met jullie en je verhalen. 2 Weken met alleen sms-jes is wel erg lang. Het zal wel even duren voor ik weer "bij" ben, maar dat is een leuk vooruitzicht. Luan vond de roze-kaart toen we thuiskwamen! Ons reisverslag is een stuk minder uitgebreid en interessant. We hebben wel genoten en er een echte meisjes-vakantie van gemaakt in St Malo: voor Luan een waar shop-paradijs! Gelukkig paste alles nog in de auto, nadat we wel met al die tassen en koffers van het hotel naar de auto moesten sjouwen. St Malo is nl zo goed als auto vrij en de autos staan dus buiten te stadmuren geparkeerd. Gelukkig ging het vandaag "berg-af" en was het niet zo warm :-). Na bijna 10 uur reizen is de energie wel op... morgen verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!