roland-eden.reismee.nl

Dag 4 (en voorlopig laatste dag) in L.A.

Vanmorgen dacht ik dat vrouwen van lang en uitgebreid hielden en mannen meer van het 'to-the-point' (resultaatgericht ?) zijn, totdat ik zojuist de reactie van Marc las. De waarheid is echter dat ik nu nog tijd heb om uitgebreid te schrijven, want meestal 's middags al even terug in het hotel. De komende dagen als ik grote delen van de dag moet rijden, is er gewoon minder tijd om uitgebreid te schrijven. Ik schrijf de reisblogs in Word en plaats ze dan later op deze website. Voor de komende periode in de woestenij weet ik niet precies welke hotels WiFi hebben, dus het plaatsen zal dan ook wat onregelmatiger worden.

Rond 22.30 uur naar bed en ik werd pas om 6.45 uur wakker, terwijl Eden nog diep sliep. We beginnen nu al duidelijk in het Californische ritme te komen. Na het ontbijt, geregeld dat we ook vandaag nog in het hotel konden blijven. In eerste instantie had ik 3 dagen in L.A. geboekt, maar 2 maanden later besloten om ook de maandag (vandaag dus) in L.A. te blijven. Aangezien het tarief het hotel in de periode flink omhoog gegaan was, was het goedkoper om een nieuwe (duurdere) reservering voor alleen die maandag te nemen, dan de oorspronkelijke reservering te annuleren en een nieuwe reservering voor 4 dagen (tegen het duurdere tarief) te plaatsen. Het was geen probleem, we kregen alleen nieuwe keycards, omdat de oude keycards aan de voorgaande reservering hingen en niet meer zouden werken.

Om 8.15 uur op weg naar Universal Studios, slechts 1 stop met de metro. Wederom 1 van de redenen waarom we dit hotel genomen hadden. Buiten zou een shuttlebus staan naar Universal Studios, maar geen bus of bordjes waar de bus zou moeten staan. Uiteindelijk zagen we in een straat schuin aan de overkant een shuttlebus -gelijkend busje staan en die was het. De shuttle stelde niet veel voor, de heuvel op en je was er. De ingang was ook zo gevonden, we konden meteen naar de poortjes lopen met onze e-tickets.

Aangezien we ook front-of-line passes besteld hadden, moesten we die even verderop in het park ophalen. Alhoewel het niet overdreven druk was (nergens langere wachttijden dan 35-40 minuten gezien), hebben we toch veel plezier van die front-of-line passes gehad. Bij elke attractie was een aparte ingang voor deze passes, dus we hebben nergens langer dan 5 minuten hoeven wachten. Bij de grote shows (Waterworld, Terminator, Special Effects) mocht je zelfs als eerste naar binnen, zodat je ook nog de beste plaatsen had.

Na het ophalen van de front-of-line passes zijn we meteen naar de Studio Tour gelopen, iets waar ik toch al zo'n 25-30 jaar naar uitkeek sinds de allereerste keer dat ik een verhaal hoorde of foto zag van het tourbusje door het water en Jaws omhoog kwam. De Studio Tour begint met een rit langs de soundstages en backlots (met straten uit New York, het wilde westen, Europse stadjes, etc.). Het tweede deel voert langs de wat spectaculairdere sets (o.a. de neergestorte 747 uit War of the Worlds) en attracties (Bates Motel uit Psycho en natuurlijk Jaws). Hoe ‘tacky' de Jaws-attractie ook was, voor mij was heteen kinderdroomwaar ik aljaren al naar uitgekeken had. De nieuwste attractie in de Studio Tour is King Kong 360 3D, maar die was kapot. Jammer, maar als troost kregen we vouchers voor een drankje.

Naast de Studio Tour is de Simpson-ride (vorig jaar de grote trekpleister van Universal Studios). Ik had me niet gerealiseerd dat het een ‘virtual rollercoaster' was, dus zo'n bakje dat beweegt voor een filmdoek. Nu doe ik de attractie hiermee absoluut geen recht, maar ik vind die bewegende bakjes helemaal niks. Nu ook weer, ik word er duizelig/misselijk van en was blij dat ik eruit was. De volgende stop was de Terminator-show. Het is een combinatie van show (met acteurs) en film. Natuurlijk ook weer in 3D (het lijkt wel of ze niets meer zonder 3D kunnen tegenwoordig). Ik denk dat het een upgrade was van de attractie die al een paar jaar in Universal Studios te zien is, maar het is vreemd om de grote baas van Californië zich al schietend een weg door een post-apocalyptisch landschap met robots zien te banen, maar ja...only in America.

Vervolgens naar de Waterworld-show (na eerste onze vouchers verzilverd te hebben voor een Lemonade en Fanta). De show is gebaseerd op de gelijknamige film (een soort Mad Max, maar dan op het water) met spectaculaire stunts (met o.a. jetskies en een watervliegtuig) en veel vuur(werk). Inmiddels liep het al tegen 12.45 uur, tijd voor lunch. Uiteindelijk gekozen voor een sandwich (want de rest is allemaal gefrituurd en dat zullen we nog wel genoeg eten). Twee sandwiches (Chicken Mayonais (jawel, eindelijk) en Tuna voor Eden) en 1 water, graag even $19-zoveel afrekenen.

Na de lunch naar de Special Effects-show waar ze een aantal special effects uitleggen/voordoen met vrijwilligers uit het publiek. Vervolgens naar het Lower Deck (Universal Studios ligt in de heuvels, en is blijkbaar uitgebreid in een dal), waar twee echte achtbanen liggen (Jurassic Park en The Mummy). Jurassic Park is een waterachtbaan. Leuk gedaan en je wordt er echt goed nat in. Uiteindelijk hebben we deze achtbaan 3x gedaan (lang leven de front-of-line passes) en Eden is nog 2x in The Mummy geweest. In de folder stond deze achtbaan omschreven als een psychologische achtbaan en na mijn ervaring met de Simpsons-ride vanmorgen had ik niet zoveel zin om aan den lijve te ondervinden wat dat betekende. Van Eden begreep ik dat de achtbaan eerst vooruitgaat en vervolgens dezelfde rit achteruit. Nee, nog steeds geen zin...

Universal Studios is eigenlijk maar klein. Als je de peuter- en dierendingen niet meetelt zijn er eigenlijk maar 9 attracties, dus na Jurassic Park en The Mummy stond alleen nog Shrek 4D (jaja...) nog op het programma. Dus weer naar het Upper Deck waar Eden in de Shrek-film geweest is (ik had het wel gehad met die brilletjes). Aangezien er toch nog tijd was (het was pas rond 16.15 uur), hebben we nog een keer de Studio Tour gedaan (nog 1 keer Jaws kijken). Deze keer met een andere gids die weer andere dingen vertelde en ook had men King Kong 360 3D weer aan de praat gekregen (lijkt veel op de Simpsons-ride, waarbij de hele tourbus in een ronde buis rijdt en op een bewegend plateau staat (zei iemand bakje ?) en het gevecht tussen King Kong en de dinosaurussen (voor degenen die de film gezien hebben) rondom het tourbusje vertoond wordt. Spectaculair dat wel.

Rond 17.15 uur weer de shuttle naar de metro genomen, 1 stop verderop waren we weer in Hollywood. Op weg naar het hotel nog gegeten in een Chinese bistro. Voor de detaillisten: Beef met brocolli voor Eden en voor mij Chicken Kung Pao (wat volgens mij meer Thais is, maar smaakte goed) weggespoeld met cola en Bud Lights.

Nog even mijn favoriete klusje in de badkamer (nu goed dan, op 1-na favoriete klusje, maar kinderen hoeven niet alles te weten), douchen, de spullen pakken voor morgen, de krant lezen en op tijd naar bed, want morgen gaat de wekker alweer vroeg (6.00 uur). Om 7.00 uur worden we weer door de transfer opgepikt en naar het vliegveld gebracht. Ik wil proberen of hij ons kan afzetten bij Hertz Autoverhuur, want ik zag dat we (toen we aankwamen) daar langskwamen. Mocht dat niet lukken, hoeven we niet eens de luchthaven in, maar kunnen we meteen de Hertz Shuttle nemen. Na het ophalen van de auto gaat de rit naar Joshua Tree, met een stop in Palm Springs. In de krant heb ik nog even gekeken naar de temperaturen: L.A. is (nadat de bewolking is opgetrokken) ca. 25 graden, maar Palm Springs en verder de woestijn in gaan de temperaturen richting de 40 graden. Het zal mij benieuwen. Tot binnenkort !

Reacties

Reacties

Monique

wat een k,t pc: Frans toetsenbord: Was net bijnq klaar, is de 15 minuten voorbij en alles kwijt: We zijn klqqr met Disney: Ik had zaterdqg nog coupons gevonden waardoor we nu 38 EUR voor 2 dqgen 2 pqrken betqqld hebben pp ipv 118 EUR pp: Luan heeft genoten, in Disney maar ook in de Studios: Moesten wel steeds aan jullie denken, oa bij Hollywood sign (fake natuurlijk): Zal nu wel even geen internet kunnen gebruiken, deze in het hotel hebben we net gevonden en was zowaar beschikbqqr: 15 minuten gratis en dan wordt je eruit geknikkerd (zoals net dus gebeurde): Hoop dat jullie net zo genieten als wij, kus

Marc

40 graden? Het lijkt Nederland wel!

PS: Stoere foto's, vooral die van Eden in de bek van Jaws (moet ik daar wat achter zoeken?).

luan

het is heel zonnig dit is het weer. Gisterenochtend veel onweer, maar toen we in het pqrk waren klaarde het op; Zondag was het rustig in het park, gisteren iets drukker; Langste wachttijd 40 min: ik mis je

Bob

Ik ben erg verrast. Had niet verwacht dat je de site zo zou bijhouden. Erg leuk om al jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd hoe de Mustang rijd dus hou ons op de hoogte. Geniet ervan.

jim

ik lees dat jullie het leuk hebben nou hoop het ook en nog een fijne reis ik hoop dat jullie levend thuis komen haha

groeten jim

Marjolijn

Hoi Roland en Eden! Hoe gaat het? Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin! Ik had veel te lezen, je kent mij en mijn computer inmiddels ook dus ik liep een paar dagen achter.. Dat Universal Studios klinkt wel erg leuk, misschien toch ook maar een keer die kant op? Nog veel plezier en tot snel! Groetjes M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!