roland-eden.reismee.nl

De 2e dag in L.A. – Santa Monica en Venice Beach

Gisteravond na het uploaden van de reisblog nog even in bed de laatste innings van de L.A. Dodgers tegen de Chicago Cubs (2e wedstrijd uit een serie van 4, wij gaan morgen naar de 4e wedstrijd uit deze serie) afgekeken, maar na de wedstrijd kon ik mijn ogen niet meer openhouden en viel zelf bij het zappen in slaap. Snel het licht uit, ik wilde Eden nog zeggen dat ik wel snel ik slaap zou vallen, toen ik hem al hoorde snurken. Maar ja, Eden slaapt net als die oude Martini-reclame ‘Anytime, anywhere...'. Ik werd om 4.05 uur wakker en het kostte me weer even om in slaap te komen. Eden werd om 6.30 uur wakker en toen maar meteen opgestaan.

Eerst even de email en reisblog gecheckt, we krijgen al redelijk veel postieve reacties, dus dat is ook wel een stimulans om er mee door te gaan. Het is Monique gelukt om kaartjes voor de reünie tour van Suede in Paradiso (2 december 2010) te bemachtigen, dus dat is ook goed nieuws. Jammer genoeg heb ik Suede momenteel niet op mijn iPod staan.

Ik kwam er gisteren achter dat het ontbijt ook inbegrepen is, ondanks dat op de reservering ‘bed only' staat. Meestal zijn die Amerikaanse continentale ontbijtjes niet zoveel, maar hier is veel keuze met koffie, thee, sappen, melk,cereals, yoghurt (Ja Monique,Eden heeft yoghurt gegeten en melk gedronken), roerei, bacon, bagels, toast, scones, jam en zelfs pindakaas en een krant ! Je zou er haast vroeger voor opstaan. Na het ontbijt de spullen gepakt en naar buiten.

Vandaag naar Santa Monica en Venice Beach. Ik had dit eigenlijk voor morgen op het programma staan, voordat we naar het baseball zouden gaan, maar de WK-finale verhindert dat. Een de ene kant hoor je hier best veel over het WK (de chauffeur van de transfer begon er meteen over, er zijn redelijk wat pubs/café, die ermee adverteren en tegenover het hotel staat een marktkraampje die nu nog alleen Nederlandse en Spaanse shirts verkoopt, maar ze ongetwijfeld allemaal heeft gehad), maar aan de andere kant zie je er amper wat van op de (lokale) tv, maar ik verwacht dat het morgen geen probleem wordt de wedstrijd op de tv te vinden (momenteel wordt de wedstrijd Uruguay-Duitsland herhaalt op ESPN, die Eden met zijn ogen dicht bekijkt).

@Anouk, Eden heeft zijn oranje onderbroek bij zich, dus dat moet helemaal goed komen, alhoewel die Duitse octopus er niet zo in gelooft (en ik ook niet zo, eerlijk gezegd). Alexi Lalas (haast niet te herkennen, want strak geknipt en in pak, dus zonder lange haren, haarband en sik) gelooft er wel in.

De trip naar Santa Monica en Venice Beach is nu zo'n trip waar je goed een auto voor had kunnen gebruiken, maar met het openbaar vervoer (de bus) is het ook goed te doen. Vanuit Hollywood is Santa Monica ca. 22 km. Een paar blocks naar het zuiden lopen tot we op Santa Monica Boulevard uitkomen en dan de Rapid bus naar Santa Monica nemen. En ‘rapid' is die, want de chauffeur zet er flink de sokken in. Binnen 3 kwartier zijn we in Santa Monica. Tien jaar geleden hadden wij een hotel in Santa Monica aan de kustweg. We zijn ernog even langsgelopen. Het heet The Georgian, maar ik kan me niet herinneren dat het van de buitenkant zo'n lelijke blauw/turquoise kleur had. Verder is Santa Monica, de Pier en beachfrontniet veel veranderd, alleen zijn ze de flink aan het bouwen bij de winkelstraat.

De dag begon, zoals de afgelopen dagen, bewolkt en dat was lekker koel voor de wandeling over de Santa Monica Pier en vervolgens langs het strand naar Venice Beach. In plaats van flyers deelde ze op Santa Monica Pier feloranje handdoeken en de screenplay van een nieuwe (CSI-achtige) tv-serie uit. Dat is pas reclame maken, want zover je kon kijken, iedereen liep met die oranje handdoeken.We moesten het uitdelende meisje er ook van overtuigen dat 2 (en niet 3 of 4) handdoeken echt genoeg waren. Ik schat dat Santa Monica en Venice Beach zo'n 5-6 km. uit elkaar liggen, dus goed te wandelen. Venice Beach is niet meer zo vervallen als 10 jaar geleden, maar wel een stuk drukker met vele winkeltjes, kraampjes, hobo's en weirdo's. Elke keer als ik in zo'n buurtje ben, met vele tattoo-shops, denk ik eraan om die grote rugtattoo nu eindelijk eens te laten zetten, maar dat kan ik gemakkelijk denken, omdat dat toch nooit lukt ik die paar uurtjes dat ik er ben

Laughing
.

We zijn tot Muscle Beach gelopen, nog even klein als voorheen. Inmiddels begon de zon ook flink door de bewolking heen te breken, zodat Eden zijn eerste duik in de Grote Oceaan waagde. Na het zwemmen via het strand en een korte stop bij het skatepark, weer teruggelopen naar Santa Monica. Onderweg kregen we in een (naar bleek) Duits café mee dat inmiddels de stand tussen Uruguay-Duitsland 2-2 in de 80ste minuut was (toch handig zo'n fotocamera met een flinke zoom erop als de tv helemaal achter in het café staat). Een stukje verder hoorden we gejuich, dus eenmaal weer in het hotel keken we niet vreemd op dat Duitsland gewonnen had.

De wandeling terug naar Santa Monica viel iets zwaarder dan de heenweg, behalve door het temperatuursverschil, begonnen de voeten ook flink zeer te doen. In Santa Monica een paar slices gegeten bij Joe's Pizza en over de winkelstraat naar Wilshire Boulevard gelopen, daar de bus gepakt richting centrum van L.A. Na nog 2x overstappen waren we rond 16.30 uur weer in ons hotel. Even snel het zwembad in om op te frissen.

Ik plaats deze reisblog wat vroeger dan normaal, omdat Monique en Luan zondag in alle vroegte richting Frankrijk gaan (en dit dan nog kunnen lezen

Wink
). Eerst een paar dagen naar Eurodisney en dan verder naar het zuiden. Veel plezier jullie !!

Morgen zal voor ons in het teken van sport staan: eerste de WK-finale op tv en dan meteen naar het Dodgers stadium voor de honkbalwedstrijd tussen de L.A. Dodgers en de Chicago Cubs. De wedstrijd begint om 17.05 uur, maar er is vooraf ook veel entertainment. Hopelijk maakt Nederland het niet te spannend met verlengingen en strafschoppen, zodat we een beetje op tijd naar het stadion kunnen.

Tot morgen.

Reacties

Reacties

Luan

Dank je wel dat jullie het speciaal voor ons vroeger hebben geschreven! Ik vind het erg leuk om steeds weer te weten wat jullie doen en waar jullie zijn!
Ik mis jullie nog steeds..
Wij gaan straks naar Frankrijk. Daar heb ik wel zin in! Wij gaan het vast ook heel leuk hebben. Dikke knuffel en een dikke kus van Luan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!